JELLO BIAFRA WITH THE MELVINS
Sieg Howdy!
ALTERNATIVE TENTACLES/DAY AFTER 48:02
Styl: punk noise Stát: USA

Rok vydání: 2005

Druhá spolupráce těchto legend amerického noise punk rocku přímo navazuje na jejich první společné dílo „Never Breathe What You Can´t See“ z loňského roku. Aktuální album otvírá cover verze klasiky „Halo Of Flies“ od ALICE COOPERA, kterou Biafra and comp. sežrali zaživa. Následující skladba „The Lighter Side of Global Terrorism“ pochází z již zmiňované první společné desky, zde v trochu odlišném aranžmá. Syrový, útočný punk s temnými podtóny a uštěpačným Biafrovým jódlováním. Následující „Lerssons in What Not to Become“ a Those Dumb Punk Kids“ jsou zbrusu nové kompozice a svým rychlým a nekompromisním punkem se blíží více tvorbě DEAD KENNEDYS než MELVINS. Biafra ze sebe plive své plamenné obžaloby systému, médií, nadnárodních korporací, zkorumpovaných politiků a asi 1000 dalších věcí. Nevyčerpatelné téma. Podle bookletu měla následovat modernizovaná kennedyovská klasika „Kali-Fornia Uber Alles 21st Century“, ale místo ní se z cdčka hrne mírně disharmonická píseň „Wholly Buy Bull“ s ohavně zboostrovanou basou, připomínající tentokrát spíše MELVINS. Až sedmá v pořadí se konečně dostává ke slovu zmiňovaná „Kali-Fornia…“, kterou kapela nahrála během svého koncertu v Seattlu koncem loňského roku. Její mix si vzal na starost guru seattleského grunge Jack Endino, jehož producentskýma rukama prošly všechny důležité ikony grunge, jako např. NIRVANA, MUDHONEY, TAD, SCREAMING TREES a nebo SOUNDGARDEN. Poslední 3 skladby této desky tvoří remixy z prvního alba. V prvním případě jde o skladbu „Dawn of the Locusts“, kterou bez přehnané úcty skvělým způsobem zdemoloval post industriální šaman s hip-hopovým nadhledem DÄLEK. Elektroničtější podobu písně „Enchanted Thoughtfist“ dodal ostřílený Alan Jourgensen (MINISTRY), ale jeho mix není bohužel nijak zvlášť zajímavý. DEAF DEPHEWS jsou v tomto ohledu naštěstí podstatně odvážnější a jejich pojetí skladby „Caped Crusader“ je mnohem poutavější. Jello Biafra je prokazatelně stále ve formě, jeho lehce hysterický vokál má pořád charisma a neztratil nic ze své autentičnosti, o tématech které reflektuje ve svých textech ani nemluvě. V MELVINS našel oddanou a ke všemu odhodlanou sebranku, která svým syrovým a neučesaným řevem dodává jeho vokálu tu správnou přesvědčivost.