CHRISTIAN DEATH
American Inquisition
SEASONS OF MYST/ROCK EXTREMUM 69:44
Styl: post gothic rock Stát: USA
Rok: 2007

Gothic rocková legenda CHRISTIAN DEATH se prodrala temnotou věků až do dnešních dnů a jejich třinácté studiové album „American Inquisition“ přichází po pěti letech mlčení. Už od svého založení v roce 1979 patřili CHRISTIAN DEATH k té nekonvenční a progresivní větvi příslušného žánru a přestože jejich desky nebyly vždy geniální, jejich vliv na gothic rockovou scénu byl především v 80. letech zcela zásadní. Ústřední postavou byl od roku 1985 zpěvák, kytarista, skladatel a textař Valor Kand, s jehož osobou je kapela velmi úzce spjata dodnes. Za ta léta prošla jejich řadami obrovská spousta muzikantů, jen Valor zůstává a jeho typický, trochu zastřený vokál se stal jejich spolehlivým poznávacím znamením. Na novém albu se na obligátním post gothickém základě vzájemně prolínají různé hudební žánry, zastoupené např. hororovými samply, industriálním rachocením, orientálními motivy, téměř metalovou kytarou, gotickými chorály, smyčcovým kvartetem, tradičními rockovými postupy a nebo drsnou elektronikou. Mužský element reprezentovaný Valorovým zpěvem je vyvažován plným a velmi expresivní ženským vokálem Maitri, která vnáší do hudby CHRISTIAN DEATH intenzivní, smyslnou vitalitu. Ideově je „American Inquisition“ koncepčním dílem, které CH.D. pojali jako umělecký protest proti Bushově vládě. Obviňují ho zde z různých nepravostí, např. že použil teroristické útoky z 11. září jen jako záminku ke křižáckému tažení na Blízkém Východě, že stojí za tajným společenstvím globálních elit, že se aktivně podílí na posilování světové dominance USA atd.atd. Album „American Inquisition“ má atmosféru, slušné nápady i muzikantskou invenci, ale není na něm nic, co by mě vyloženě uchvátilo. I přesto je to žánrově pestrá deska, kterou drží pohromadě jasný umělecký názor a kde je pořád co poslouchat. Je jasné, že CHRISTIAN DEATH ještě neřekli své poslední slovo.