CLAYPOOL LES
Of Whales and Woe
PRAWN SONG 39:28
Styl: freaky funky core Stát: USA

Osobu Les Claypoola si mnozí z vás jistě pamatují, coby frontmana a fenomenálního baskytaristu extravagantních PRIMUS, který má na svém kontě také celou řadu sólových projektů. Jeho aktuální album „Of Whales and Woe“ se dá skutečně označit za jeho sólové, protože si většinu nástrojů nahrál sám (kromě baskytary a zpěvu i banjo, kytary, perkuse a bicí). S těmi mu v některých skladbách vypomohl bubeník Mike Dillon (TEN HANDS), dále se zde objevuje saxofonista Skerik (oba se již v minulosti potkali na Claypoolovém projektu FROG BRIGADE) a také kontroverzní multiinstrumentalista a hráč na sitar Gabby La La, který u PRAWN SONG (Claypoolův label) nedávno vydal debutové album „Be Careful What You Wish For…“ jež Claypool sám produkoval. Hudba PRIMUS a potažmo i Claypoolových vedlejších projektů byla vždy, extravagantní, bizarní, plná ztřeštěných nápadů, punkové energie a hlavně dokonalých hráčských výkonů i originálních hudebních postupů a nejinak je tomu i zde. Dominuje zvuk Claypoolovy baskytary, která je nositelkou rytmu i melodií a její zvuk je obrovský, mohutný, nemravný, uhrančivý, hravý i brutální, takže se dá říct, že ta 6 strunná mrcha, co málem zabila svého stavitele, je zkrátka u všeho. K tomu přidejte kostrbaté tempo, uštěpačné dechy, drsný saxofon, kvílící sitar a jízlivý Claypoolův vokál a dostanete nekonvenční, výstřední desku, někde mezi THE RESIDENTS, Frankem Zappou a „rodnými“ PRIMUS. Les Claypool je jedním z nejzajímavějších muzikantů na současné hudební scéně a jeho neortodoxní přístup k hudbě je zcela originální, osobitý a v každém ohledu pozoruhodný.