CLUTCH
Live at the 9:30
SOULFOOD – 212 min
stoner rock   USA

Rok: 2010

Jedna z nejlepších současných stoner rockových formací CLUTCH vydala v květnu letošního roku 2 DVD, na jehož prvním disku najdete 90 minutový záznam koncertu z legendárního washingtonského klubu „9:30“ snímaný 7 kamerami, druhý pak obsahuje téměř dvouhodinový dokument „Fortune Tellers Make a Killing Nowadays“, který vás zavede do zákulisí turné CLUTCH, jež podnikli v roce 2009, plus interwiev s jednotlivými členy a dosud nikdy nezveřejněné záběry z historie formace. Musím přiznat, že je radost se na ně koukat. Relaxovaní starší kousci odření životem co to prostě mají v ruce a kteří už nepotřebují skákat po jevišti jako šílení, aby vás zaujali. Největším sympaťákem je bubeník Jean-Paul Gaster, který v pletené hučce frajersky nasazené na holé hlavě a s pár kilogramy navíc vypadá, jako nějaký frivolní trpaslík s jazzovým cítěním, který bude hrát hlavní roli v příštím filmu Terry Gilliema. Jeho ležérní a velmi uvolněný styl je skutečně kouzelný a je jasné, že se na bubenické stoličce cítí stejně dobře, jako doma v obýváku. Postupně se ale dostával do varu, o čemž svědčilo neposedné vstávání ze stoličky a nakonec už bez čepičky do toho řezal pěkně zostra. Kytarista Tim Sult je absolutní suverén, soustředěný jen na svou hru, která je velmi pestrá a variabilní, přesto neskutečně heavy, podobně se dá mluvit i o basákovi Danu Mainesovi. Na doprovodnou kytaru je občas podpořil i zpěvák Neil Falkon, který se občas blýsknul i velmi podařeným sólem. CLUTCH jsou na živo stejně přesvědčiví jako na studiových deskách a jejich macatý stone rock se valí vpřed, jako plně naložený, otlučený náklaďák, který by zastavila snad jen atomovka. „Live at the 9:30“ je parádní DVD, které by určitě nemělo ve vaší sbírce chybět.