CREED

Full Circle

EMI – 50:43

post grunge  USA

Rok: 2009

Horké hlavy vychladly a tak dnes mohou CREED opět v původní sestavě navázat tam, kde to před pěti lety zabalili. Je obecně známo, že v mezidobí vydal zpěvák Scott Stapp ne příliš zajímavé sólové album a že zbytek kapely daleko kvalitněji fungoval pod názvem ALTER BRIDGE (dvě alba), na čemž nic nemění ani aktuální znovu obnovení CREED. „Full Circle“ je přesně takové, jaké by jste očekávali. Melodické písničky s důrazně rifující kytarou a šlapající rytmikou, které Stapp ztvárňuje svým typickým, emocionálně bohatým vokálem, který místy dokáže i docela zdrsnět. Takové momenty jsou zde však v drtivé menšině, většinou převládá vcelku mírumilovná a nekonfliktní atmosféra, i když vyložené balady jsou zde jen dvě nebo tři. CREED se naštěstí docela daří i v těchto klidných a výrazně melodických pasážích chránit své rockové kořeny, takže se nedá hovořit o nějakých příliš okatých námluvách s popem. Jenže i když se dokázali vyhnout otravně plačtivému patosu takových STAIND, přece jen jsou na můj vkus často až příliš okázalí a emocionálně předimenzovaní a trocha skromnosti a muzikantské pokory by jim určitě nezaškodila. Navíc se striktně drží osvědčeného skladatelského i aranžérského schématu, díky čemuž vás po pár skladbách už nemají čím překvapit. Z řemeslného hlediska se jim sice nedá téměř nic vytknout, jenže za tou dokonalou fasádou zeje velká prázdnota, kterou nedokázali něčím věrohodným naplnit. Přes všechny ty přehnané emoce, která vám strkají až pod nos, není v jejich hudbě nic skutečného ani opravdového, co by vás dokázalo strhnout.