THE BLACK CROWES
Who Killed That Bird Out On Your Window Sill
WARNER MUSIC cca 83 min
Styl: rock Stát: USA

Tento filmový dokument z roku 1992 vyšel původně jen na videu a na dvd se dostává až nyní. Celý film je složen z obrazové mozaiky studiových záběrů, útržků rozhovorů s novináři, různých koncertů, pohledů do zákulisí, foto sessions a dalších momentů ze života kapely, vše proloženo klipy z prvních dvou alb, včetně „Hard to Handle, She Talks to Angels, Jealous Again a Thorn in My Pride“. Film zachycuje kapelu ve chvíli, kdy pracovala na druhém albu „The Southern Harmony and Musical Companion“ a tak zde logicky narazíte na různé obrazové montáže ke skladbám „Black Moon Creeping, Sometimes Salvation“ a mnoha dalším. Uslyšíte také první variantu skladby „You're Wrong“, jejíž akustickou verzi zahráli THE BLACK CROWES během svého vystoupení v pořadu MTV Unplugged a z níž se později vyvinul elektrický otvírák druhé desky „Sting Me“. Za pozornost stojí i koncertní provedení písně „Jealous Guy“ od Johna Lennona a také reportáž z koncertu THE BLACK CROWES v Moskvě, kde hráli pro 300-500,000 fanoušků (počet závisí na tom koho se ptáte). Kromě toho, že CROWES tam byli docela ve formě můžete ocenit, jak policajti řežou hlava nehlava rocku chtivé ruské fanoušky, ale nutno říci, že krev tehdy tekla na obou stranách. Celý záznam myslím velmi dobrým způsobem vypovídá o tom, v jaké „formě“ se tehdy Crows nacházeli. Všichni tehdy byli ještě na počátku své cesty, naplněni energií a entusiasmem, takže z každého záběru přímo sálá obrovská dávka nadšení a zápalu pro věc. Jejich bezmezné nadšení pro hippie ideály by se s trochou ironie dalo označit za slepý idealismus, ale kouzlo „Flower Power“ jejich prostřednictvím stále působí. Jak řekl v jednom z rozhovorů kytarista Rich Robinson: „Tato nahrávka není o image, ale o tom, jak žijeme své životy. Nedokážeme oddělit hudbu od našeho soukromí, jehož součástí hudba vždy byla a podle mě i bude“. Kapela tehdy měla našlápnuto stát se novými AEROSMITH a že to nakonec dopadlo trochu jinak, je už jiná story.