DEAD MEADOW
Old Growth
MATADOR RECORDS 50:43
Styl: space rock Stát: USA
Rok: 2008

DEAD MEADOW vznikli v roce 1998 na troskách dvou washingtonských kapel, THE IMPOSSIBLE FIVE a COLOUR. Původní obsazení tvořil kytarista a zpěvák Jason Simon, basák Steve Kille a bubeník Mark Laughlin a stejná sestava působí i dnes, jen na postu bubeníka se objevil Stehen McCarty. DEAD MEADOW od počátku kombinovali hard rock 70. let s psychedelickým rockem let 60-tých a ve svých textech se inspirovali Tolkienem a H. P. Lovecraftem. Postupem času ale začaly převládat psychedelické tendence, spolu s pomalým bluesovým cítěním, díky čemuž se staly jejich skladby spíše akustické než elektrické, zvukově více experimentální, současně však i melodičtější a posluchačsky přístupnější. Šesté studiové album „Old Growth“ se tak pohybuje někde mezi rannými PINK FLOYD, SPACEMEN 3, MY BLOODY VALENTINE a LYNYRD SKYNYRD. Ledabylá rhythm´n´bluesová rytmika, psychedelická sóla a utlumený zpěvák, barvou hlasu připomínající Perry Farrella pod sedativy tvoří jednotku, která se rozhodně do ničeho nehrne a pěkně v klídku a pohodlí svých lenošek si za decentního poklepávání nožkou hraje to své. Vším nenápadně proplouvají příjemné melodie, které se jakoby mimochodem objevují a zase tajuplně mizí v mlžném psychedelickém oparu. Občas se v pozadí vynoří klávesové plochy, perkuse, či akustická kytara s orientálním motivem, což přispívá k celkově větší výrazové pestrosti a barevnosti. DEAD MEADOW tady zní, jako když městští kluci z Londýna přijedou do zapadákova někde poblíž Alabamy a tam se v místní hospodě pokoušejí jamovat s domácími borci. DEAD MEADOW ušli za deset let své existence pořádný kus cesty, výrazně ubrali na důrazu a o to víc se nyní soustřeďují na atmosféru, což nemusí každému úplně vyhovovat. Jak jste na tom vy, už nechám na vás.