DOG FASHION DISCO
Committed To A Bright...
SPITFIRE RECORDS
Styl: vykloubený freak jazz metal core Stát: USA 52:46

Zdá se to neuvěřitelné, ale tato parta vyšinutých cvoků přežila další rok a dokonce vydala nové album! Produkce se opět ujal Drew Mazurak (GWAR, NOTHIGFACE) a podařilo se mu tentokrát ty jejich hudební výstřelky a zlovolné úchylky více začlenit do celkového zvuku, takže to už nezní tak drtivě krkolomně a zoufale roztříštěně, jako posledně. To ale neznamená, že by se tím nějak změnil jejich perverzní a výstřední postoj k rock and rollu! To ani náhodou. Hlavním zájmem DFD zůstalo zapálit ve vás oheň, zpochybnit vaše životní jistoty a totálně rozvrátit vaši duševní stabilitu. Jejich metoda je tentokráte přímočařejší a drsnější, ale o nic méně účinná. Se zvráceným potěšením začali téměř v každé skladbě používat klávesy v kombinaci s těžkými kytarovými riffy a já celou dobu dumal, koho že mi tím připomínají. A pak mi to došlo. FAITH NO MORE! Jakkoliv se to zdá nemožné, sedí tato paralela naprosto dokonale. Musíte si ale FNM představit trochu šílené, lehce dekadentní, zákeřně infantilní, nebezpečně agresivní a živořící pouze s jednou fungující hemisférou. Podobné rytmické postupy, gradace i stavba jednotlivých písní, barva kytary, už vzpomínané klávesy, dokonce i způsob zpěvu a barva hlasu odpovídá, jakkoliv se Mike Patton zdá býti jedinečným. Nevyzpytatelné rytmické, harmonické i žánrové kotrmelce, odehrávající se ve zlomku sekundy. Metalová masáž, hardcorové sypačky, pitoreskní kabaret, industriální polka, jazzové breaky...na co si jenom vzpomenete. Infantilní xylofon střídá vybuchující nával agresivního hardcoru, swingování v rytmu 30. let, barové vytrubování saxofonu, nabroušená dechová sekce, sladkobolný popík... a já nevím co ještě. To vše svařeno dohromady zuřivým, škodolibě ironickým šklebem agresivního metalového noise. Tuto desku si rychle sežeňte, dokud jsou ti pošuci ještě na živu a nebo alespoň jakž takž příčetní.