GLUECIFER
Royally Stuffed
SPV 155 min
Styl: punk n roll Stát: Švédsko
Rok vydání: 2004

Tento disk zachycuje koncert GLUECIFER v květnu 2004 ve švédském Bergenu a během úvodních 5 skladeb jsem si říkal: "Co se to sakra děje?" Kapela jede jako o život a pod pódiem to vře, jenže to elektrizující napětí jakoby se někam vytrácelo a já zůstávám pořád někde daleko. Tak to zkrátka chodí, říkám si zklamaně, přímý zážitek z koncertu ti nějaká plastová bedna zprostředkovat zkrátka nemůže. Ale už od další skladby jakoby GLUECIFER náhle zařadili vyšší rychlostní stupeň a koncert tak nabral zcela jiné obrátky. GLUECIFER rozjeli tu svou pekelnou rock and rollovou káru na maximální výkon a najednou jsou jako otuningovaná kára z 60. let, které se pod otřískanou kapotou skrývají 2 rachotící bubenické kopáky, 2 rozžhavené kytary, drsná basa a obtloustlý zpěvák s dynamitem v hrdle. Zbytek koncertu už je naprosto strhující a GLUECIFER do vás pálí rozžhavený a emocemi natlakovaný rock and roll, až vám adrenalin vyletí z nosních dírek jako rozzuřený vosí roj. V rozsáhlých bonusech najdete rozhovor s kapelou, během něhož se z úst nejpovolanějších dozvíte celou jejich historii, shlédnete 8 klipů a oceníte výborně zpracovanou diskografii, včetně všech řadovek, singlů, EPček a splitek, vždy s příslušným obalem, seznamem skladeb, vydavatelem a plnohodnotnou hudební ukázkou. Dále je zde dokument s Tour 2004, záběry z koncertů, zákulisí, tour busu a pod. Jak jsem říkal už na začátku, přímý zážitek z koncertu vám toto DVD nahradit nemůže, ale pomůže vám se k němu alespoň přiblížit. A i to stojí za to.