ISIS
Clearing The Eye
IPECAC cca 180 min
Styl: emo metal Stát: USA

ISIS patří už pár let vedle MASTODON, BURST a nebo CULT OF LUNA k velkým nadějím emo metalové scény a tak jsem se na jejich první dvd docela těšil. Je rozděleno do několika částí, tu první tvoří live klipy z různých koncertů za různé časové období, díky nimž se podíváte do klubu The Troubadour v Los Angeles (05), newyorkského CBGB (01-05) a nebo tokijského „Club Quatro“, kde byli ISIS v loni na turné, společně s  MASTODON a CONVERGE. Zvukově ani obrazově nejsou uvedené záznamy v nijak závratné kvalitě, nicméně podstatné je to sdělení, které se k vám jejich prostřednictvím dostane. A to je, že na živo jsou ISIS intenzivní, živelnou, ale v případě potřeby i velmi precizní kapelou, která dokáže být jak lyrická, tak-i zuřivě agresivní, metalově fyzická nebo psychedelicky éterická. Druhou část reprezentuje ucelený, 2 hodinový koncertní blok z australského Sydney, který se odehrál v únoru loňského roku. Obrazově ve velmi slušné kvalitě, kapela je zde soustředěná a ponořená do hudby, ale občas se mi zdá, že to s těmi ambientními pasážemi už trochu přehánějí a koncert ztrácí spád a napětí. Nehledě na to, že právě dynamické pasáže, které by to měly zase celé nakopnout, jsou pro mě zcela nepochopitelně ztlumeny, čímž se celá nahrávka zvukově zploští do jedné lajny, díky čemuž se jejich projev stává dosti nevýrazný a monotónní. Kapela díky tomu působí příliš jednostranně, skladby jsou rozvláčné a bez náležité gradace, což nejspíš fakt bude tou nahrávkou, protože z jejich studiových desek takový dojem rozhodně nemám. Třetí část pak obsahuje klip ke skladbě „In Fiction“, fotogalerii a velmi podrobnou a vyčerpávající diskografii. Rozhodně to není špatné dvd, ale popravdě řečeno, čekal jsem od něj mnohem víc.