THE JON SPENCER BLUES EXPLOSION

Meat and Bone

BRONZE RAT – 39:43

garage blues USA

Rok: 2012

Tohle já prostě miluju! Jak tihle maníci třísknou do svých omlácených kytar, jsem ztracen. Nervní rytmus Russelových bubnů, drsný zvuk Judahovi a Jonovi kytary a k tomu ten jeho nadržený vokál...tomu se prostě nedá odolat. Blues punk, garážový rock, dirty rock and roll a nebo třeba jen parádní bordel...zkrátka říkejte si tomu jak chcete, ale tohle je hudba, která jde až na samou podstatu rock and rollu. Osm let trvalo čekání na novou studiovou desku a tato přestávka umožnila kapelám jako např. BLACK KEYS, WHITE STRIPES a v jistém ohledu i třeba THE JIM JONES REVUE vyhoupnout se do sedla, ovšem „Meat and Bone“ znovu srovnává hierarchii a ukazuje v plné nahotě, kdo je v téhle džungli pořád ten největší parchant. Od počátku (tzn. od roku 1991) stabilní sestava vyplivla dvanáct syrových, punk bluesových flákot, které ve mně evokují představu, že takhle by možná zněl Elvis, kdyby vyrostl jako punker. „Pořád mezi námi funguje ta stará chemie, která nám umožňuje společně tvořit novou hudbu“, říká Jon. „V průběhu loňského roku jsme hodně koncertovali a přitom psali nové písničky, které nám svou přímočarostí připomněly naše začátky, takže v tomto smyslu je to vlastně naše další debutové album“. JSBX zničili a následně znovu vzkřísily základy amerického tradičního blues, potřísnili ho punkem a infikovali agresí. Je vskutku s podivem, že i po těch letech dokáží z tak jednoduchého, až primitivního schématu dolovat, jak králíky z klobouku, stále nové a nové nápady...ale to bychom mohli říct o AC/DC nebo ROLLING STONES taky...A nejlepší na tom je, že to, co v polovině 80. let začalo necivilizovanou, primitivní destrukcí intelektuálních zmetků PUSSY GALORE, se dnes stává novou americkou tradicí, z níž budou všechny další kapely vycházet. No paráda!