KILLING JOKE
Absolute Dissident
UNIVERSAL – 62:54
post punk   UK
Rok: 2010

Tahle britská post punková legenda si drží vysoký standard už celé věky a nejinak je tomu i na aktuální novince „Absolute Dissident“. Určitě k tomu svým způsobem přispěla i tragická smrt basáka Paula Ravena (07), která přiměla Jaze Colemana oslovit své bývalé spoluhráče. Výsledkem je, že novou desku natočilo originální složení z roku 1982, konkrétně Jaz Coleman zpěv, Kevin "Geordie" Walker kytara, Martin "Youth" Glover baskytara a Paul Ferguson bicí. Colemanův vřelý vztah k Praze je všeobecně známý a tak jistě nepřekvapí, že se deska částečně natáčela v našem hlavním městě, částečně v Londýně a zbytek pak ve Španělsku. Hudbě KILLING JOKE jako vždy vládne typický Colemanův vokál, připomínající spíš vymýtání zlých duchů a Geordieho kytara, která je jak tekoucí láva. Pod tím tepe přesně a dostatečně tvrdě původní rytmické srdce, které to celé žene k očekávanému apokalyptickému konci. Deska má neskutečnou energii a valí se vpřed, jako vlak po transsibiřské magistrále. Žánrově je trochu pestřejší než obvykle, takže po úvodním post punkovém otvíráku „Absolute Dissident“, je zde podobně laděná „The Great Cult“, jejíž neskutečný hymnus by měl bořit stadiony. V opozici stojí jízlivá diskotékovka „European Super State“, za níž se valí zuřivá, skoro metalová pumelice „The World Hell“. Najdete zde i rockovější skladby, jako třeba „In Excelsis“, „The Raven King“ (údajně není o zesnulém Paulu Ravenovi, ale věřte Colemanovi) a nebo „Here Comes The Singularity“, vždy ovšem obalené ostnatým drátem a posypané drceným sklem. Závěrečná „Ghost Of Ladbroke Grave“ je pro změnu reminiscencí na industriální dub reggae jak z konce 80. let. Novou desku si můžete pořídit v několika různých verzích, kromě klasického CD buď jako barevný double vynil a nebo de luxe 2CD s bonusovým diskem cover verzí, na němž svůj absolutní respekt ke kapele demonstrují formace, jako METALLICA, AMEN, HELMET, FEAR FACTORY, NINE INCH NAILS a mnoho dalších. Závěrem nezbývá než konstatovat, že to chlapům šlape jako zamlada a už se těším, až je někde uvidím na živo.