MELVINS
A Senile Animal
IPECAC/DAY AFTER 41:20
Styl: noise punk Stát: USA

Monstrum MELVINS, které v současnosti reprezentuje bubeník Dale Crover a kytarista, zpěvák King Buzzo, pohltilo pro potřeby aktuálního alba „A Senile Animal“ noise duo BIG BUSINESS, tvořené baskytaristou Jaredem Warrenem a bubeníkem Coadym Willisem. Dvoje bicí dokážou nadělat neskutečnou paseku a MELVINS jsou si toho velmi dobře vědomi. Ne že by to nějak nutně potřebovali, Dale Crover totiž patří k nejlepším bubeníkům na současné rockové scéně a jeho úsporná hra v sobě nese punc geniality, což jsem pochopil až po té, co jsem ho viděl hrát na „živo“. MELVINS zkrátka tentokrát chtěli znít opravdu HODNĚ rytmicky, což se jim pochopitelně taky podařilo. Kingova kytara pálí a řeže jako acetylenový hořák a Jaredova baskytara je tak brutální, že často zní jako elektrická kytara. Dříve tak depresivně pomalí MELVINS se dnes dokážou zprudka rozběhnou v téměř punkovém tempu a žádné zvláštní potíže jim to nečiní. Přesto si zachovali svůj charakteristický zvuk i skladatelský rukopis a typické znepokojivé tóny kdesi v podzemí stále duní. Zvuk desky je syrový a pořádně drsný, jako když do sebe v plné rychlosti vletí dva plně naložené náklaďáky. MELVINS, vědomi si vlastní síly, se přestali bránit melodiím a některé písničky by v jiném aranžmá a s učesanějším zvukem mohli klidně bodovat v oficiálních hitparádách. Dokonce se v jejich hudbě objevují i humorné pasáže (např. bicí v závěru „Blood Witch“) a často je cítit jakási uštěpačná potměšilost. MELVINS si během 22 let v hudebním byznysu vždy zachovali dostatečný odstup i uměleckou autonomii a tím pádem i zdravý rozum (v rámci jejich možností samozřejmě) a jejich nové album pokládám za jedno z nejlepších, jaké za svoji dlouhou a bohatou kariéru natočili.