Různí
Live At Montreaux
EAGLE/CURE PINK 93 min

Rok vydání: 2006

Ke 40. výročí legendárního festivalu v Montreaux, kde se za ta léta vystřídali snad všichni, kdo v současné pop music něco znamenají, vychází nyní tato „stručná“ kompilace, na které najdete žánrově velmi různorodé soubory v časovém rozpětí téměř 30 let. Tou nejstarší nahrávkou je koncertní klip irského blues rockového kytaristy Rory Gallaghera, který pochází z roku 1977, tou nejmladší je naopak vystoupení glam rockového veterána Alice Coopera z loňského roku. Dále jsou zde např. hard rockoví DEEP PURPLE (96) – v závorce uvádím rok z něhož je záznam pořízen, černý pop George Bensona (86), rhythm n blues kapely LEGENDS s Ericem Claptonem (97), mainstreamový funk Nile Rodgerse and Chic (04), našlápnuté boogie Gary Moora (90), symfonický art pop ELP (97), ohnivé funky Jamese Browna (81), ethno pop Youssou N´Doura a nebo tradiční country v podání Johnny Cashe (94). Je toho samozřejmě mnohem víc, na mě osobně pak největší dojem udělalo vystoupení Joe Cockera z roku 1987, který vypadá, jako by ho právě vytáhli z nějaké popelnice po 14 denní chlastačce, ve které „umělec“ stále ještě pokračuje. Cestou na pódium se mu ke všemu podařilo sbalit 2 ordinérní šlapky, které přemluvil, aby mu tam dělaly křoví. Během těch radovánek navíc přišel téměř o hlas, takže se na pódiu jen tak motá a celkem neúspěšně „stínuje“. Je jasné, že Joe Cocker nikdy nebyl žádný velký švihák, ale toto je fakt síla. Jinak se dá říct, že zde sice najdete přehlídku velkých jmen, ale všechno to jsou stárnoucí hvězdy, které mají svůj umělecký zenit již dávno za sebou. Milým překvapení tak pro mě stalo pouze vystoupení již zmiňovaného Alice Coopera, který má pořád „koule“ a je rozhodně tím nejlepším, co na tomto kompletu najdete.