PIXIES

Indie Cindy

PIAS RECORDING – 45:54

indie rock USA

Rok: 2014

S těmi návraty legend to bývá často ošidné, znáte to jistě sami. PIXIES byli na přelomu 80. a 90. let jednou z nejdůležitějších indie kytarovek, ale poslední studiovku „Tromple le Monde“ vydali v roce 1991 a pak se nad nimi na dlouhou dobu zavřela voda. V roce 2004 se ale dali v původní sestavě znovu dohromady a stali se vítanou koncertní atrakcí různých festivalů. Od té doby tak nějak volně plují prostorem, občas někde zahrají, ale nové studiové album pořád nikde. Navíc vloni jejich řady opustila basistka Kim Deal, což pro mnoho fanoušků byla velká rána. Na krátkou dobu ji nahradila jiná Kim (Shattuck), kterou následně vystřídala Paz Lenchantin (A PERFECT CIRCLE, ZWAN) ale na nahrávání této desky se moc nepodílela (pouze na skladbě „Woman Of War“), zbytek skladeb nahrál Ding (Simon "Dingo" Archer). Nová deska „Indie Cindy“ ke všemu není nic jiného, než „souhrnné vydání“ tří EP (EP1, EP2 a EP3), které začali PIXIES postupně uvolňovat prostřednictvím internetu na přelomu loňského a letošního roku, takže pokud jste si je již v průběhu času stáhli z webu a točili ve svých přehrávačích, nebude pro vás tohle album vůbec nic nového. Musím nicméně říct, že ty písničky jsou samy o sobě docela dobré, řekl bych takoví typičtí PIXIES. Zajímavá aranžmá, dobré hudební nápady, typický zvuk, ale problém tkví v tom, že je to zahrané až příliš profesorsky. Desce chybí víc energie, skutečná vášeň a nadšení pro věc, PIXIES si to jen tak v pohodičce šinou ve středním tempu a nic je nevyvede z míry. Jsou nad věcí a v pohodě, což jim samozřejmě přeji, ale díky tomu mě novou desku moc nebaví poslouchat a přistihl jsem se, že jsem si při jejím poslechu párkrát trošku schrupnul.