QUEEN
We Will Rock You
EAGLE/CURE PINK 90 min
Styl: rock Stát: UK

Na obalu ani na disku není nikde uvedeno, kdy a kde se tento koncert odehrál, ale po delším pátrání mám za to, že se jedná o údajně kapelou neautorizovanou reedici stejnojmenného videa z roku 1991, které zachycuje jejich vystoupení v Montreal Forum, které se odehrálo během dvou nocí v listopadu 1981. Oproti VHS verzi je zde dvojnásobný počet skladeb a kapela se zde nachází evidentně v mnohem lepší formě, než např. na jiném dvd „Live At The Bowl“. Koncert má strhující tempo a po celých 90 minut kapela šlape jako dobře promazaný stroj. Fredie Mercury je jako vždy hlasově zcela suverénní, je ho plné jeviště a po celou dobu nepřestává pobízet k většímu tempu jak svou kapelu, tak-i fanoušky. Je naprosto zřejmé, kdo je tady šéf a Fredie třímá po celou dobu koncertu svou dirigentskou taktovku pevně v rukou. Bez něj se na jevišti nic neobejde, kapela šlape evidentně podle jeho not a vy si tak jasně uvědomíte, jak byl pro QUEEN nepostradatelný. Že to nebyl jen jeho fenomenální vokál, který dělal tuto kapelu tak jedinečnou, ale že do ní vložil celou svou osobnost, kterou prostě nelze v rámci této kapely nahradit (promiň Rodgersi). Brian May v detailech sice občas nestíhá a dopouští se malých nepřesností, ale to dnes myslím nikdo neřeší. Rytmika maká bezchybně, dostatečně energicky a díky tomu neztrácí QUEEN ani v lyričtějších momentech rockovou dravost a energii. A když se pak v závěru koncertu objeví Fredie oděn pouze do obtažených bílých šortek, bílé basebalové čepičky a červeného šátečku kolem krku, je prostě k sežrání. Mínusem je sice remastrovaný, ale jak do toho někdo necitlivě vrtal zároveň i velmi kolísavý zvuk, který často zesiluje a nebo zeslabuje, což na mě působilo docela rušivě. V bonusech je podrobná biografie jednotlivých členů, diskografie, fotogalerie, znalostní test z historie QUEEN a další zajímavosti.