SUPERJOINT RITUAL
Live at CBGB
SANCTUARY RECORDS
Styl: metal core Stát: USA
Rok vydání: 2004

Živák SUPERJOINT RITUAL z legendárního new yorského klubu CBGB, který je jen o málo větší než váš obývák a z nějž v první polovině 70. let vzešla punková revoluce, je opravdu velmi fyzická záležitost. Tato parta dnes reprezentuje skutečný metalový underground a svým pojetím i přístupem k hudbě je mnohem víc hard core než metal. Žádná klišé, žádná image, žádné trendy, ŽÁDNÉ OHLEDY! Na nic a na nikoho. Jen snaha o maximální intenzitu, autentický prožitek a bezbřehou agresi. Jsou jako smečka toulavých čoklů, kteří se do vás vztekle zakousnou a už nepustí. Phil Anselmo se ze zářícího světla velkých stadiónů vědomě ponořil do temné bažiny hudebního undergroundu a s obrovským potěšením se v ní teď rozvaluje. Jeho ztýraný řev připomíná nějaké dávno vyhynulé metalové monstrum, které se jakýmsi genetickým nedopatřením probralo k životu a dělá tady teď rozruch. Kapela složená z veteránů metalového podzemí (EYE HATE GOD, CORROSION OF CONFORMITY, CROWBAR) jede bez zaváhání a sálá z ní spalující žár. Jejich divoké, pravěké noise připomíná válečnou vřavu v plném proudu, z jejíž následků se pak budete týden léčit. Atmosféra v klubu je od prvního okamžiku na hranici přežití. Maximálnímu kontaktu s publikem napomáhá i nízké pódium a pogo je tak divoké, že připomíná spíš normální pouliční rvačku. Někteří zmrdi si to tam evidentně spletli s bojovou arénou, takže i kamera v publiku občas taky nějakou koupila. Vidět nadšeně pogujícího černocha s kravatou je ale taky zážitek a ten chlápek pak v závěru koncertu sklidil veřejnou pochvalu od samotného Anselma. Bonusy obsahují reakce členů kapely těsně po vystoupení, interview, záběry z Tour a 2 videa ke skladbám "Waiting For The Turning Point" a "Dress Like A Target".