THE CARS
Unlocked
WARNER MUSIC
Styl: new wave Stát: USA

Rok: 2007

Vzpomínate si ještě na THE CARS? Na konci 70. let zaujímali vedle BLONDIE a TALKING HEADS přední místa americké nové vlny, která sice vyšla z punku, ale místo agresivních minutových poryvů nabízela poněkud sofistikovanější a taky výrazně melodičtější pohled na daný žánr. Jejich leader s česky znějícím jménem Rick Ocasek byl téměř archetypální rockovou ikonou. Vysoký, hubený kluk s rozčepýřenými vlasy, tmavými brýlemi a cigaretou ledabyle přilepenou v koutku úst. Stejně důležitou pozici v kapele však měl i basák Ben Orr, který nejenom že výborně zpíval, ale dokázal také složit chytlavé hity, které v budoucnu téměř zlidověly. Podstatnou úlohu v THE CARS hrál i bubeník Dave Robinson z kultovních THE MODERN LOVERS. Nejúspěšnější bylo jejich první stejnojmenné album z roku 1978 s mega hitem „Just What I Needed“, za kterým v rychlém sledu následovaly další „My Best Friend's Girl“ a „Good Times Roll“. O rok později vyšla komerčně sice velmi úspěšná, ale hudebně už o něco slabší deska „Candy-O“ a pak už to s nimi šlo z kopce. THE CARS se ochotně vydali vstříc mainstreamovému pop rocku s tehdy módně nahalovanými bubny, pompézními klávesami a sladkými melodiemi. Na jedné straně vyprodávali sportovní haly, na druhé se čím dál rychleji blížili uměleckému dnu. THE CARS se po sedmi studiových albech rozpadli v roce 1988, Rick Ocasek se pak věnoval převážně produkci (WEEZER, BAD RELIGION, NO DOUBT, THE WANNADIES) a po smrti Bena Orra v roce 2000 se pokusil oprášit bývalou slávu THE CARS. Přispět k tomu má i toto DVD, na kterém můžete shlédnout koncertní záznamy z let 1978-1987, které jsou proloženy záběry ze soukromí šaten, útržky dobových rozhovorů, momentek ze studia, zvukových zkoušek apod. Obraz i zvuk byl sice digitálně remastrován, ale- i tak je třeba počítat s poněkud horší kvalitou, hlavně starší nahrávky vypadají i znějí poněkud amatérsky. Teprve až od roku 1980 se dal jejich výkon označit za profesionální, i když tím zase výrazně ztratili na autentičnosti… V bonusech najdete pouze trailer a několik bonusových skladeb a jako takový malý dárek můžete přijmout přiložené audio cd, na kterém je čtrnáct digitálně remastrovaných skladeb z filmu. Pro bývalé fanoušky THE CARS může být toto DVD milým i když trochu nostalgickým připomenutím již skoro zapomenuté kapely, pro ty ostatní pak trochu překvapivé zjištění, jaká že to hudba vyprodávala před téměř třiceti lety velké arény.