MARC BOLAN T.REX
Born To Boogie
SONY/BMG Čas: 325 min
Styl: rock Stát: UK

Rok vydání: 2005

Marc Bolan byl ve svých 24 letech absolutně zbožněnou ikonou. Jeho hlas, jeho vzhled, texty, hudba i vystupování si podmanilo anglické teenagery a hysterie kolem jeho osoby připomínala blázinec, který se blížil tomu šílenství kolem BEATLES a nebo ROLLING STONES. Jeho hvězda začala stoupat v roce 1971, kdy vyšel úspěšný singl „Ride A White Swan“ a pak už se to hrnulo jako lavina. Věhlasný producent Tony Visconti (BOWIE, U2, THIN LIZZY, MANIC STREET PREACHERS) z původního folkového dua stvořil elektrickou fúrii, která rychlostí světla vyletěla až do stratosféry. T.REX byli výbornou koncertní kapelou, ale jednoznačnou hvězdou byl Bolan. Trošku Holywood, trošku vamp, hippie, poeta, mystik, sexy symbol, instinktivní rocker…tím vším Marc Bolan byl a toto 2 dvd vás o tom může přesvědčit. Nejde ani tak o strohý záznam koncertu T.REX, jako o film, který byl natočen v roce 1972 ex Beatlem Ringo Starrem, který si tak chtěl vyzkoušet filmařské řemeslo. Financoval jej tehdy z vlastní kapsy a byla to spíš jedna dlouhá párty, než skutečně seriózní filmařská práce. Z dnešního pohledu výsledek působí značně naivně a prostoduše (pseudo surrealistické „herecké“ pasáže bez pointy a la Felini či Pasolini), ovšem koncertní záznam s T.REX je i po těch letech stále živý a nefalšovaný. Kapela tehdy odehrála 2 koncerty v londýnském Wembley během jediného dne (což tehdy nebylo nic zvláštního) a na každý se přišlo podívat 10 000 nadšených teenagerů. Oba záznamy byly za pozorné péče syna Marc Bolana Rolana (byly mu 2 roky když otec zemřel) pečlivě zrestaurovány a převedeny do digitálního formátu. V dokumentu objasňuje celou složitou genezi vzniku tohoto projektu, včetně vzpomínkových rozhovorů s přímými aktéry (tedy těmi co přežili). Kromě zmiňovaného filmu, obou koncertů, rozhovorů, spousty fotek a hromady dalších krámů mě osobně nejvíc zaujala studiová sekvence, kde Marc Bolan a T.REX společně jamují s Ringo Starrem a mladičkým Eltonem Johnem, který s velkým nadšením tříská do klavíru nejslavnější pecku T.REX „Children of the Revolution“. Rocková historie zakletá v čase.

Technické údaje: PAL, Dolby Digital, 5.1. Surround, DTS