UNEARTH
Alive from the Apokalypse!
METAL BLADE 48:08
Styl: metal core Stát: USA
Rok: 2008

UNEARTH z Massachusetts patří k předním představitelům současného metal core, i když v jejich hudbě se toho odehrává mnohem víc. Kombinují hard core s klasickým heavy metalem, ale také s vlivy technického metalu a okrajově i death metalu. Na tomto 2 DVD se můžete stát přímým účastníkem jejich koncertu, konkrétně v Glasshouse v kalifornské Pomoně roku 2007. UNEARTH do toho od prvních okamžiků šlapou naplno a do ksichtu vám exploduje série mamutích rifů, zdrcujícího tempa, hrubozrného řevu a krátkých kytarových sól, to vše v pekelném tempu. Oba kytaristé i basák jsou v neustálém pohybu, což od nich vyžaduje skutečně vrcholnou fyzickou připravenost. Vše se odehrává v polotmě, kterou prořezávají barevné reflektory pátrající po hemžících se postavách, jež v případě úspěchu zachycují v rozličných bizarních pozicích, jako při nějakém prastarém pohanském rituálu. Někdy to na scéně díky červeným světlům vypadá jako v jícnu činné sopky, jindy zase vše zalije modré světlo, jako chladivá záplava. Oba kytaristé milují nejenom masivní rify, ale také vzpurná  kytarová sóla a jejich společné duety připomínají spíše vzájemné souboje na život a na smrt. Někdy to už ale s tím frenetickým běháním po hmatníku a superrychlým přehrávání stupnic trochu přehánějí. Nasazení, technická zdatnost i fyzická připravenost UNEARTH je vskutku impozantní a jejich permanentní nátlaková hra vás buď nakopne a nebo semele. Jenže díky podobným aranžmá zní všechny skladby dost podobně, takže když přečkáte prvotní náraz, po čase si na to zvyknete a v závěru koncertu vám to už ani nepřijde. Myslím že by UNEARTH prospělo pokusit se více pracovat s dynamikou a trochu zamakat na nápaditějším aranžmá. Jelikož jsou UNEARTH aktuálně bez bubeníka, celý koncert s nimi absolvoval hostující Derek Kerswill (SEEMLESS, KINGDOM OF SORROW, SHADOWS FALL, ) a musím říct že to zvládl na jedničku s hvězdičkou. Na druhém disku najdete obsáhlý dokument o kapele, koncertní záznamy z německého With Full Force 2007 a japonského Loud Parku 2006, osm videoklipů a spoustu fotek. Pro fanoušky UNEARTH úplná studnice moudrosti.