YEAH YEAH YEAHS
Fever To Tell
UNIVERSAL
Styl: psycho post punk Stát: USA 37:30

Je skutečně pozoruhodné, kolik kraválu dokáže nadělat elektrická kytara, bicí a dívčí vokál. Toto trio vzniklo v roce 2000 v New Yorku a od počátku si vysloužilo pověst neurotických cvoků, co stupidní primitivismus povýšili na umění. Předskakovali THE STROKES a WHITE STRIPES a na konci roku 2001 vydali stejnojmenné EP, které jim pomohl realizovat Jerry Tell (BOSS HOG). Další rok už jeli evropské turné s JON SPENCER BLUES EXPLOSION a po jeho ukončení ještě vlastní turné po UK. Kapelu tvoří zpěvačka Karen O, bubeník Brian Chase a kytarista Nick Zinner. Surový alternativní rock, poučený punkem, starým rock and rollem a garážovým rockem konce 70. let. Syrová kytara, hlučné bicí a oprsklý dívčí vokál, silně připomínající ranou Siouxsie Sioux. YEAH nejsou tak obratní a zběhlí v psaní chytlavých melodických melodií jako BRASSY, nemají tak bezuzdné návaly blues-punkové euforie jako JSBX, ani nejsou tak temně záhadní, jako SIOUXSIE AND THE BANSHEES. Přesto je jejich hudba nepochybně autentická, výbojná, hlučná, neurvalá a nekompromisně přímočará. YEAH jsou absolutně bez respektu k jakýmkoliv hudebním vzorům (pokud vůbec existují) a drhnou to své postraumatické láteření, až se z nich kouří. Baví je i melodie, ale není to jejich hlavní zájem. Když přijdou, je to OK a když ne, MY se z toho neposerem!! Bezuzdný disharmonický bordel, ukázněné vybrnkávání, plnokrevné rockování a nebo čirý punkový nihilismus. YEAH někdy zní, jako narkotické bubnování domestikovaného šimpanze, jindy zase jako vykastrovaní VELVET UNDERGROUND a nebo vykloubení BOSS HOG po prochlastané noci. Tak si vyberte.