ZWAN
Mary Star Of The Sea
REPRISE/WARNER MUSIC 65:52
Styl: Indie rock Stát: USA

Leader SMASHING PUMKINS - Billy Corgan - to dlouho bez hudby nevydržel. Spolu se svým bývalým kumpánem ze SP, bubeníkem Jimmy Chamberlinem, kytaristou Mattem Sweeneyem (ex CHAVEZ, SKUNK) a dalším kytaristou (a příležitostným baskytaristou) Davidem Pajem (SLINT, TORTOISE) dal v roce 2001 dohromady formaci nazvanou ZWAN, s níž začal ihned koncertovat po malých klubech v okolí Los Angeles a San Diega. V dubnu 2002 přibyla do kapely charismatická baskytaristka Paz Lenchantin (ex A PERFECT CIRCLE) a večírek mohl začít. Materiálu bylo dost a tak se kapela vydala do studia a výsledek můžete teď sami posoudit. ZWAN jsou řekl bych typickou "indie" kytarovkou amerického střihu, která před vámi nebude mít žádná tajemství. Svižné rockové tempo, 3 navzájem se vrstvící a překrývající se kytary, Corganův charakteristický vokál a příjemné melodie, nabité pozitivní energií a nebývalým optimismem, až se to místy ani nedá unést. Klidné, pohodové, neagresivní písničky, které sice stále zůstávají rockem, ale do dávného buřičství a smyslu pro experiment SP mají pořádně daleko. Corgan samozřejmě nezapomněl skládat chytlavé písně, ovšem chybí tomu nějaký další rozměr, nějaká nadstavba, která by tomu dala nějaký opravdový smysl. Všechny skladby mají velmi podobné aranžmá a tak mi splývají v jeden ne příliš výrazný celek, což je rozhodně škoda. Corganův překvapivě konzervativní přístup vás tedy posune zpátky v čase do doby zhruba před 10 lety, kdy americkým nezávislým hitparádám vládly PIXIES, THE BREEDERS, SUGAR a nebo THROWING MUSES. Jako debut neznámé a začínající kapely docela působivé, ovšem při vědomí souvislostí bohužel pouze průměrné dílko. Na závěr bych chtěl zmínit jejich vysoce nadstandardní webové stránky. Mrkněte na to, jsou lepší než samotná hudba.